• Valårets årsmöt...

Valårets årsmöte avklarat – nu kör vi!

Lördagen den 26 februari hade Vänsterpartiet Motala årsmöte, föredömligt lett av Norrköpingskamraten Nicklas Lundström.

Under trevliga former och med god stämning beviljades den avgående styrelsen ansvarsfrihet och vi tackar dem alla för sitt arbete under det gågna året.

Ett enhälligt årsmöte valde en till stora delar ny styrelse men där Anders Andersson (kassör) och Ludvig Wisell (sekreterare) valdes på nytt. Nya medlemmar i styrelsen blev Milly Henriksson Törnström, Jenny Henriksson, Karin Mårtensson och Morgan Johansson. Till ordförande valdes Martin Roxvret som tidigare innehaft ordförandeklubban inför förra valrörelsen.
– Det känns väldigt roligt att vi nu har en styrelse där nästan hälften är kvinnor och med en betydande föryngring där snittåldern gått från 60 till 40, säger Martin.

Vänsterpartiet går starkt just nu och under valrörelsen blir det än tydligare. Något som smittar av sig på partiföreningen i Motala menar Martin:
– Vi har många nya medlemmar som valt att engagera sig. Men också de som tidigare inte haft en aktiv roll men som nu väljer att ta plats.

En gedigen lista över kandidater till kommunfullmäktige klubbades också, med nuvarande gruppledare Rebecca Roxvret i toppen.
– Jag är glad och hedrad över medlemmarnas förtroende. Jag ska göra mitt bästa för att Vänsterpartiet blir en ännu starkare kraft att räkna med i Motala.

Årsmötet beslutade även om en rejäl budget för årets valrörelse där siktet, såklart, är inställt på ökat inflytande efter valet.

Så här ser listan över kandidater till kommunfullmäktige 2022 från Vänsterpartiet Motala ut:

1. Rebecca Roxvret
  2. Peter Karlberg