• Engagera dig

Engagera dig

Det går att förändra världen om en vill. Fast knappast ensam. Ska det bli ordentligt gjort måste vi göra det tillsammans.

Bli medlem

Ju fler, desto starkare! Genom att bli medlem bidrar du till Vänsterpartiets handlingskraft – för ett Motala för alla, inte bara några få!

Bli aktivist

Vi behöver alltid personer som kan och vill hjälpa till med olika aktiviteter. Det kan vara allt från flygplansutdelning till att skriva insändare. Du behöver inte vara medlem för att vara en del av vänsterrörelsen! Hör av dig till oss eller håll utkik i vår kalender efter aktiviteter du vill vara med att stötta.

Bli digital vänsteraktivist

Våra sociala medier är viktiga kommunikationskanaler för att nå medborgare och komma ut i den politiska debatten. Vi behöver alltid hjälp med att sprida våra budskap digitalt – genom att gilla, kommentera och dela våra inlägg bidrar du till en bredare rörelse! Första steget för att bli en digital vänsteraktivist är att gilla Vänsterpartiet Motalas facebooksida.

Nominera till uppdrag

Du som är medlem kan uppmuntra dina kamrater att ta sig an olika uppdrag genom att nominera dem och lyfta fram deras styrkor. Våga också nominera dig själv, då kanske fler följer efter! Det behövs alltid engagerat folk, både i parlament och partiföreningen. Hör av dig till [email protected] för att få veta vilka uppdrag som är öppna för nomineringar just nu.

Lär dig mer

Gå Vänsterpartiets egna digitala kurser via Learnifyer!