Ny partilokal i Folkets hus invigd

Vid Vänsterpartiets möte på måndagen invigdes den nya partilokalen i Folkets Hus. Lokalen ligger på nedre plan med samma ingång som Motala bibliotek och det krävs en liten ”högeravvikelse” direkt innanför entrén för att komma dit, den ligger innanför trapphuset. Vid mötet fick vi del av förhandlingsresultaten mellan S-V-MP vad gäller samverkan under mandatperioden som sträcker sig till och med 2018. Mötet förberedde för nomineringar till kommunala uppdrag mm.

Den nya lokalen, som heter ”Götet” ligger mitt bland de tidigare studierummen. Den är rätt liten, men passar till mindre möten och till att fixa fika i. Större möten har vi direkt på den gemensamma ytan utanför de tidigare studierummen. Den ytan är cafédukad och passar oss bra. Ännu större möten eller möten som ställer krav på utrustning kan vi vid vissa tillfällen ha i andra lokaler i Folkets hus.

Den nya lokalen kommer ha öppet och vara bemannad på måndagar mellan 16:45 och 18:00. Då går det bra att diskutera med Vänsterpartiet, föra fram förslag till partiet och våra förtroendevalda etc. över en kopp fika. Ofta kommer också möten att förläggas på måndag med start 18:00/18:30. Första halvtimmen av mötena är oftast drop-in och ”allmän” diskussion och går sedan över till att följa en dagordning.

Medlemmar, sympatisörer och allmänhet önskas välkomna till Vänsterpartiets nya lokal.

Adressuppgifter mm till Vänsterpartiet Motala finns under ”Hitta till oss” i menyn högst upp på hemsidan.