Riksdagen Oktober 2013

ManrappOkt13

Normalt så brukar oktober vara lite lugnare i början efter Allmänna motionstiden (AMT) och budget. Den här gången blev det lite mer att göra. Jag var med på medlemsmöte och också i en utfrågning av oss Riks-dagskandidater första veckan i oktober bl.a. Det var intressant med utfrågning. Ett nytt grepp för oss i distriktet.
Veckan efter var plenifri men jag var ändå i Stockholm ett par dagar bl.a. för att träffa representanter för Rädda Vättern och också för ett möte i Luftförsvarsutredningen som jag fått kliva in i. Helgen efter var det sedan dags för Vänsterdagarna i Malmö. Ett mycket intressant och bra genomfört arrangemang med många intressanta seminarier och trevliga kamrater på plats. Med nästan 800 deltagare så var det det största arrangemang vi genomfört på många år. Det var upplyftande att träffa så många vänsterpartister och gamla kamrater, det gav verkligen ett lyft och vi fylldes nog alla av tillförsikt och förväntningar inför nästa års valrörelser.  Läs hela rapporten som pdf.